HOME

CURRENT

ARTS & EDUCATION

What can education learn from the arts about the practice of education?
Elliot W. Eisner argues that the distinctive forms of thinking needed to create artistically crafted work are relevant not only to what students do, they are relevant to virtually all aspects of what we do, from the design of curricula, to the practice of teaching, to the features of the environment in which students and teachers live.

Originally given as the John Dewey Lecture for 2002, Stanford University.

Read more …

WikiPedia …


Wat kan het onderwijs van de kunsten leren ?
Elliot W. Eisner stelt dat de specifieke denkvormen die vereist zijn voor het creëren van kunstwerken niet alleen van belang zijn voor wat leerlingen doen, maar voor nagenoeg alles wat we doen, van het vormgeven van curricula, het onderwijzen zelf, tot het ontwerpen van de omgevingen waarin leerlingen en leraars leven.

Origineel uitgesproken in 2002 als John Dewey Lecture aan de universiteit van Stanford.

Lees meer …

WikiPedia …

POSTA SILENZIOSA 01/2019

Every first day of the month ABC sends a mail: “Posta silenziosa.” A powerful image, a provocative quote, a poetic thought, etc, coming from the ABC collection or the web, and sometimes linked to one of our current projects, but mainly just because we like to surprise you. An eye- or heartcatcher, or call it ‘a healthy form of emotional irritation.’

Sign up here if you want to receive Posta Silenziosa.

Read more postas …